Enterprise Resource Planning Blogs by Members
Gain new perspectives and knowledge about enterprise resource planning in blog posts from community members. Share your own comments and ERP insights today!
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Former Member
0 Kudos

人事范围及子范围反映的是HR的两级管理体系,从企业人力资源的整体管控着眼并设计;而公司代码反映的是财务会计上的法人实体,往往从税务等各方面考虑进行设定。两者是不同管理纬度的划分,而实际业务中人事范围设置也往往高于公司代码。

目前SAP的系统结构不能有效反映这一业务实质和现状,在实施过程中,不可避免导致某种程度上系统或业务的扭曲。例如,成本中心和公司代码只能维护在员工颗粒度上。

希望SAP在这块能有一个比较合适的解决方案。

Labels in this area